NIU e-scooters kun je updaten via een app

Article from:Nozie 2018.04.10

Product Launch App

NIU is een merk van e-scooters en is opgericht in 2015 door onder andere medewerkers van Baidu, Huawei en Xiaomi. Het bedrijf kwam aan zijn kapitaal door een van de grootste crowdfunding acties ooit met een opbrengst van 11 miljoen. Sinds 2015 zijn er 350.000 scooters verkocht.

Over-the-air update voor je e-scooter

Een e-scooter is handig en vriendelijk voor het milieu. Daarnaast kun je er nog eens heel veel technologie instoppen die je weer kunt uitlezen en besturen met een app. Ook de e-scooters van NIU zijn voorzien van een app die onlangs een belangrijke update heeft gehad.

NIUI e-scooters

De vernieuwde app moet de e-scooter naar een hoger niveau brengen aan de hand van een aantal nieuwe features. Met de nieuwe app kunnen de gebruikers vanaf nu via scooter draadloos voorzien van de laatste firmware updates om zo het functioneren van de e-scooter te verbeteren. Iedere twee maanden brengt het ontwerpteam van NIU nieuwe firmware updates uit voor de scooter (niet alleen voor de app) om zo continu te blijven verbeteren. Denk hierbij aan het verlengen van de batterijduur, het zuiniger maken van de motor en een nauwkeuriger GPS-systeem.

Door de draadloze update kun je je scooter voortaan met hetzelfde gemak updaten als je smartphone

In de app kun je als gebruiker de laatst gereden ritten terugzien en nog meer zaken die je als berijder van een e-scooter wil weten. Via de app kunnen de gebruikers inzichten verkrijgen in het batterijgebruik en geschatte actieradius en geeft de app tips over hoe men de levensduur van hun batterij kunnen verbeteren. Het thuis-scherm van de app is door de gebruiker te personaliseren met de gegevens die de bestuurder het belangrijkste vindt. De apps kun je vinden in je favoriete app-store of via de website van NIU.